برگزاری مجمع عمومی انجمن

Previous slide
Next slide

 مجامع عمومی فوق العاده و عادی بطور فوق العاده انجمن تولید کنندگان باتری در روز دوشنبه مورخ 99/07/21 با حضور اعضاء محترم انجمن و نماینده محترم اتاق بازرگانی برگزار گردید که رئوس مطالب به شرح زیر به استحضار می رساند :

  • تصویب تغییر نام انجمن تولیدکنندگان باتری به ” انجمن تولیدکنندگان باتری ایران “
  • استماع گزارش هیئت مدیره به اعضاء محترم مجمع
  • استماع گزارش خزانه دار
  • استماع گزارش بازرس
  • تصویت ترازنامه و گزارش مالی سالانه
  • بررسی پیشنهاد بودجه سال آتی
  • انتخاب بازرس
  • انتخاب روزنامه کثیر الانتشار

جلسه در ساعت 13 با صلوات بر حضرت محمد و آل محمد (ص) به پایان رسید.

مشروح مباحث و موضوعات مطروحه در جلسه :

دومین جلسه مجمع عمومی انجمن تولیدکنندگان باتری ایران با حضور اکثریت اعضا در تاریخ 21/07/99 در محل هتل انقلاب تهران برگزار شد. در ابتدای جلسه گزارش عملکرد یکساله هیئت مدیره توسط دبیر انجمن برای اعضا ارائه گردید در ادامه رئیس هیئت مدیره انجمن آقای مهندس  سید مجید هدایت تحلیل مبسوطی از وضعیت صنعت باتری و ذخیره ساز کشور و تأثیر شرایط جاری بر این صنعت ارائه نمودند.

ایشان در سخنانشان صنعت باتری و ذخیره ساز را صنعتی بالنده در کشور عنوان کردند که در سخترین شرایط اقتصادی طی سالهای اخیر به رشد و شکوفایی رسیده است . تامین کل نیاز کشور به باتری با بهترین کیفیت و کمترین افزایش قیمت در مقایسه با سایر قطعات علیرغم افزایش چشمگیر بهای مواد اولیه و نهاده های تولید از افتخارات تولیدکنندگان این کالای استراتژیک می باشد.

ایشان در ادامه به رئوس مشکلات جاری این صنعت اشاره کردند. شرایط سخت تامین مواد اولیه ، تامین منابع مالی و گردش نقدینگی ، برخی از مقررات دست و پا گیر و نامناسب بخصوص در مورد صادرات و واردات و … موانع جاری می باشد که به مشکلات فوق شرایط متاثر از کرونا را باید اضافه نمود که در حوزه بازار باتری خودرویی باعث کاهش بازار مصرف تا 25 % شده است.

ایشان خاطرنشان کردند رویکرد اصلی انجمن تامین منافع کلیه اعضا انجمن اعم از شرکت های دارای خط کامل تولید و شرکت های مونتاژ کار بوده و در این راستا اعلام نمودند تامین پلیت برای شرکت های مونتاژ کار باتری خودرویی توسط شرکتهای داخلی میسر می باشد ولکن واردات پلیت با تعرفه 20 % آنهم با محاسبه تعرفه با ارز 42000 ریالی ضربه به تولید داخلی بوده و مغایر با سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل می باشد چرا که تولیدکنندگان پلیت سرب و باتری اسقاط بعنوان ماده اولیه را با نرخ ارز آزاد بعلاوه حباب ناشی از کمبود عرضه تدارک می کنند و این تعرفه سر جمع معادل تعرفه 5/2 % در شرایط ارز آزاد برای تولیدکنندگان داخلی است که عدد ناچیزی است.

آقای مهندس سید مجید هدایت در ادامه بر اهمیت سرب به عنوان یک فلز استراتژیک و اصلی ترین ماده اولیه تولید باتری که بالغ بر 60 % بهای تمام شده باتری را شامل می شود پرداختند و در این راستا جلوگیری از صادرات سرب و کنستانتره همچنین حذف مالیات بر ارزش افزوده برای باتری اسقاط را اصلی ترین سیاستهایی عنوان نمودند که انجمن باید پیگیر آن از مبادی مربوطه باشد.

در خاتمه جلسه ، رئیس انجمن تولیدکنندگان باتری با اشاره بر اینکه ظرفیت بالفعل تولید باتری در کشور بالاتر از نیاز داخل کشور می باشد از فعالان این حوزه و نهادهای تصمیم گیر در خواست نمودند از ایجاد واحد های جدید تولیدی که باعث هدر رفت منابع کشور می گردد خودداری نمایند و تولیدکنندگان فعلی با توسعه کیفیت و ارتقاء شاخصهای کیفی در پی کسب بازارهای صادراتی باشند که انجمن نیز در این راستا نقش خود را بدرستی ایفا خواهد نمود.